Hoe start u een consultancybureau voor digitale transformatie?

Digitale transformatie consultancy

De digitale transformatie van uw bedrijf is nu een essentieel onderdeel van de strategie. De transformatie zal geleidelijk plaatsvinden in de loop van de tijd, en het zal tal van gevolgen hebben voor alle delen van het bedrijf. Om u te helpen begeleiden door het proces van digitale transformatie, hebben we deze lijst ontwikkeld met de essentiële stappen die een succesvolle digitale transformatie vereist.


Als je serieus bent over het worden van een leider in je industrie, dan moet je begrijpen hoe je een echt goede digitale transformatie consultant bedrijf te worden. Als u wilt werken met grote en kleine bedrijven om hen te helpen hun gegevens productiever te gebruiken, dan moet u weten hoe u een eersteklas data-analysebedrijf kunt worden. Met dat in gedachten, laten we eens kijken naar wat er nodig is om te starten als een expert op dit gebied.

Bepaal de omvang van je transformatie

Om uw bedrijf te transformeren, moet u eerst de reikwijdte van uw transformatie bepalen. Dit zijn de grote lijnen van wat uw bedrijf zal worden en hoe het zal functioneren met de nieuwe technologieën. Als u in een sterk gereguleerde industrie zit, dan kan het zijn dat u speciale toestemming moet krijgen om uw transformatie te beginnen. Er kunnen ook bepaalde technologieën of tools zijn die u moet kopen of in licentie moet nemen om uw transformatie te beginnen. Hoe breder de adoptie van uw nieuwe technologieën en tools, hoe makkelijker het zal zijn om de productiviteitsstijgingen die uw nieuwe technologieën zullen brengen in het bedrijf vast te houden.

Bouw een data-organisatie.

Zodra u de reikwijdte van uw transformatie heeft bepaald, is de volgende stap het bouwen van een data-organisatie. Dit omvat het verzamelen van gegevens uit verschillende bronnen om een gedetailleerd inzicht te krijgen in uw klanten, de producten die zij gebruiken en de klantsegmenten die zij vertegenwoordigen. Het omvat ook het verzamelen van gegevens over de interne processen van uw bedrijf om een datagestuurd beeld op te bouwen van de bedrijfsactiviteiten.

Definieer uw probleem en zoek de gegevens om het op te lossen.

Nu u een data-organisatie hebt opgebouwd, is het tijd om de data te vinden die u nodig hebt om uw probleem op te lossen en deze te verwerven. Dit kunnen gegevens zijn van interacties met klanten, gegevens over productgebruik, marktgegevens of gegevens van concurrenten. Gegevens voor een transformatieprobleem moeten specifiek zijn; ze moeten het veld verkleinen tot iets tastbaars en specifieks, zodat u ze kunt verwerven.

Stel een analytisch team samen.

Zodra je gegevens hebt, is het tijd om samen te werken met ingenieurs en datawetenschappers om een oplossing te bouwen. Dit kan het bouwen van een Machine Learning-model zijn, het onderzoeken van gegevensinzichten of het maken van een whitepaper over de stand van zaken in uw branche. Engineers en datawetenschappers moeten samenwerken om grootschalige transformatieproblemen op te lossen. Ze hebben niet de vaardigheden of kennis om uw specifieke probleem alleen op te lossen. U moet hen de tools geven die ze nodig hebben om uw probleem op te lossen, en in ruil daarvoor zullen zij u inzichten verschaffen die u in uw eentje misschien niet zou kunnen bereiken.